Thursday 11 November 2010

Japanika

Er i til billig men dejlig sushi, så besøg Japanika. Japanika har både sushi, sashimi, supper, kylling og nudler. Der ligger en lille Japanika i nr. 128 på Dizengoff Street der har ude- og indendørsservering.
En større Japanika ligger på Yirmeyahu Street 47, lige ved HaYarkon Park. Den har dog kun indendørsservering, men tilgengæld panorama vinduer, så man får udsigt til parken.

Er du ude efter et hurtigt skud sushi eller er klokken efter 24, så anbefaler jeg at tage til miniature udgaven af Japanika på Sderot Rothschild 12 (Rothschild/Allenby). Her sidder man udenfor på barstole eller boulevardens bænke og spiser. Torsdag og fredag nat er stedet fyldt af unge, på vej hjem fra byens mange barer og clubber. Denne Japanika har et mindre menukort end de andre. De har f.eks. ikke kokossuppen, men "kun" tofu suppe.

Jeg elsker deres kokos suppe til 31 nis (se billede #1). Tyk suppe af kokosmælk med bl.a. glasnudler og kylling, kød eller seafood (om det er fisk, skaldyr eller begge ved jeg ikke). Jeg har kun prøvet med kylling.

Jeg kan også anbefale deres Rainbow Roll, som består af 8 stk. i/o sushi med´bl.a. avokado og tre forskellige fisk (se billede #3). Eller 8 stk. fotomaki til 19 nis, hvor su selv vælger én fisk og to grøntsager.

Har engelsk menu alle steder.

Tel.: 03-5291014 (Dizengoff).
Tel.: 03-5466666 (Yirmiyahu).

No comments:

Post a Comment