Monday 8 November 2010

Fredag

Fredag mødte jeg (danske) Melanie i Tel Aviv. Hun læser og bor i Beer Sheva med hendes kæreste Ran. Vi kiggede i butikker og fandt et outlet (!) med søde kjoler og toppe. Før pris: mellem 150 og 300 nis. Nu: 59 nis. (Vi har begge vores nye kjoler på på billederne). Vi spiste frokost på et af vores favorit steder King George. Melanie fik en god Pasta Salmon til 25 nis og jeg tog en omgang kyllingbryst med kartoffelmos og salat til 30 nis.

Aftensmaden blev som altid indtaget hos Shais forældre. Mira, Shais mor, havde inviteret en arbejdsforbindelse, fra Diakonia, og hans familie. Svenskere. Dejligt at kunne snakke svensk/dansk sammen under hele middagen. Bonus info: Manden kendte Stieg Larsson.

Jeg havde inviteret Melanie, Ran, to af deres venner og 4 piger fra uni hjem til mig inden vi skulle på bar. Pigerne kendte jeg ikke. Dvs. jeg har nogle fag med dem, men har kun talt en gang med den ene. Tænkte jeg måtte være lidt social og lære nogle nye mennesker at kende og så blev de altså også inviteret. De er iøvrigt fra USA, men deres forældre er israelere.

En fotograf, jeg gennem de sidste 3 år, har mødt på Galina (mega bar i Namal), inviterede mig og co. til åbningen af hans nye bar Guys & Dolls. Ikke noget specielt, men altid dejligt med lidt VIP behandling. Vi sluttede af på Shais bar, der ligger i samme gade. Og så en lang gåtur hjem.

2 comments:

  1. der ser ud til,at være gang i den,og det ny indkøbte tøj er flot og billigt.Elsker King Goerge,men hvis os nogle foto derfra også fra vores hyggecafe Katten

    ReplyDelete
  2. Det kommer mor. Skrev om King Georg på min anden blog. Så det skal bare oversættes.

    ReplyDelete