Thursday 3 March 2011

Hold på hat og briller!

Det er ikke nemt at være cyklist i Tel Aviv, i hvert fald ikke som begynder. Cykelstier er der meget få af i Israel. Fodgængere, billister og andre cyklister tager ikke hensyn. Ting som at række hånden ud når man drejer eller hæve den når man skal stoppe er ikke integreret i cykelkulturen hernede. Noget af det mest irriterende er når busser og biler holder for rødt på fodgængerovergangen, hvilket gør det besværligt, ja i nogle tilfælde farligt, at krydse vejen. I går måtte jeg køre i samme vejbane, som bilerne der kørte imod mig for at krydse vejen, da en bus og en bil spærrede. Desuden tog det noget tid at finde ud af, der var grønt, da bussen holdt mellem mig og lyssignalet.
Men efter nogle år i Israel er jeg, hvis jeg selv skal sige det, blevet rimelig god til at styre rundt mellem fodgængere (who don't give a shit about you), fortorvscaféer, scootere, biler, katte, fugle, åndsvage afspærringer og store huller.

Til dem der ikke lider af sø- og køresyge er her et klip fra idag på Ben Yehuda.

No comments:

Post a Comment