Friday 22 October 2010

Kære Israel...


please fortæl mig hvor i trækker jeres kørekort. Israelere køre efter følgende færdselsregler: Frem med mig, i andre kan rende mig. De dytter når de sidder i rødt lys, holder på fodgængerfeltet, så det er umuligt at komme udenom hvis man da overhovedet kan se om lyset er skiftet til grønt og de er især ligeglad med cykler. På tre dage er jeg næsten blevet ramt to gange af en bil i den samme fodgængerovergang på vej til uni. Selvom det er grønt for os og rødt for bilerne, er de fuldstændig kolde.

Hvis du klikker HER, er der et lille klip fra noget af min rute til universitetet. Desværre giver det ikke nogen idé om den vilde traffik. Det må vente. Parken på højre hånd er HaYarkon. Her slapper familier af med picnickurve på shabbat.

No comments:

Post a Comment